Frontera

Branding

Frontera Wines (Concurs)

12 d'Abril de 2019

KOFFEE Comunicació

Packaging, Disseny Gràfic, Il·lustració, Branding

Frontera és una marca de vins xilens de la coneguda vinya Concha y Toro. Concha y Toro és la quarta vinya més gran del món que amb la seva marca Frontera ofereix una amplia familia de saborosos vins de tot tipus i per a tothom. Amb més de 130 anys d'experiència, Concha y Toro produeix la gamma Frontera amb raïm procedent de valls emblemàtiques de Xile que formen part de les fronteres naturals del país.

Briefing

Frontera vol actualitzar la seva imatge de marca. Està buscant un nou disseny actual i modern per a les seves etiquetes, juntament amb una actualització del logotip per a utilitzar-los a les ampolles de les diferents varietats Frontera a nivell mundial. Els dissenys han d’interpretar visualment l’essència de la marca i el seu origen xilè. Aquesta renovació ha de ser una evolució i no una revolució total del seu aspecte actual, ja que no es vol perdre la seva base de consumidors i el seu reconeixement aconseguit al llarg dels anys. Frontera vol reforçar les seves icones visuals a través de la seva etiqueta per eixamplar la base de consumidors entre les noves generacions, mantenint el consumidor actual de la marca.

Logotip

El logotip s’ha actualitzat simplificant-lo i canviant la tipografia principal, mantenint la l’estil original mitjançant una serifa més actual i uniforme que alleugera el seu pes. A nivell iconogràfic s’ha respectat la icona original, s’han simplificat els perfils i s’ha eliminant el degradat que li aportava volum.

Proposta Terra de textures i sabors

Aquesta proposta fa èmfasi en la varietat i la riquesa de textures i sabors dels vins Frontera, tots provenen d’una mateixa terra però cadascun d’ells té la seva propia personalitat. Representant la silueta de la serralada dels Andes, s’utilitzen colors plans i textures per generar les diferents etiquetes amb un estil fresc i modern.

Proposta Peces de Xile

Cada ampolla de vi Frontera és una petita peça de Xile i la seva natura, on es troben les vinyes que proporcionen el raïm per a produir els seus vins. Gràficament es representa amb un collage d’imatges de les seves muntanyes i una taca de color per a representar cadascuna de les varietats.

Proposta Vins amb identitat

Els vins Frontera estan plens d’identitat de la terra d’on son originaris: Xile. Gràficament, es crea un paral·lelisme entre el relleu del terreny on es produeix el vi i les corves de nivell que el representen com a empremtes dactilars, un dels trets identitaris més inconfusibles que té l’esser humà. D’aquesta manera es representen les corves de nivell de les zones on es produeixen els vins i s’apliquen fons de colors amb diferents opacitats per a diferenciar cadascuna de les seves varietats.