Vilardell Digest

Branding

Laboratoris Vilardell

8 de Març de 2018

KOFFEE Comunicació

Branding, Disseny Gràfic, Disseny Web

Vilardell Digest és la marca de Laboratoris Vilardell sorgida de la seva incansable voluntat d'innovar, sota la que desenvolupen nous productes per a la salut digestiva. Amb l'ambició de proporcionar solucions de qualitat per als problemes digestius, busquen fórmules i tecnologies que s'adaptin a l'actualitat i els permetin oferir a la societat el que necessita en cada moment.

Briefing

Creació de naming, imatge corporativa, web i xarxes socials de la marca. La premisa es l’evolució de la marca original, associada al seu històric producte estrella: els Supositoris de Glicerina Vilardell. Cal crear una marca que aprofiti la notorietat i posicionament existent dels Laboratoris Vilardell i desenvolupar-la com a paraigües de productes innovadors per a la salut digestiva. El plantejament és obrir l’abast de la marca Vilardell, posicionada exclusivament al mercat dels laxants, cap a la totalitat de l’ambit digestiu i fer-ho mitjançant la prevenció i la innovació.

Concepte

Vilardell Digest et dóna la seguretat de poder disfrutar del plaer de menjar sense haver de preocupar-te per la digestió i els problemes digestius després dels àpats. El claim de la marca “Felices digestiones” emfatitza la idea de centrar-se en l’experiència de menjar i no preocupar-se dels inconvenients que això pot causar, sense oblidar-se de la prevenció i la importància de seguir uns hàbits alimentaris saludables.

Públic objectiu

Dividim el públic objectiu en quatre tipus de perfils diferents: dones joves, embarassades, pares i mares i àvies. La franja d’edat és el barem que divideix els diferents perfils, tanmateix, tots els grups tenen en comú aspectes concrets en el seu estil de vida i filosofia. Es tracta de persones urbanites, amb força consciència alimentària que, en general, viuen rutines diàries que els generen estrès i els deixen poc temps per cuidar la seva alimentació. Es preocupen per la seva salut digestiva, cuiden la seva alimentació i practiquen esport de manera regular. El nostre públic és generalment femení però també hi entra part del masculí, tot i que amb menor quantitat.

To i llenguatge

Ens dirigim al públic objectiu amb un to proper, actual i fresc. Però mai deixant de banda la serietat i professionalitat, ja que es tracta de productes de salut i és necessari transmetre la tranquilitat i confiança pròpia de la marca.

Naming i Logotip

El naming es crea sota la premisa que la nova marca ha de referir clarament a la marca original, especificant el nou àmbit d’actuació. És per això que sopta per una evolució del nom original amb el sufix “digest” que concreta perfectament el nou espai de posicionament de la nova marca.

Pel que fa al logotip, es manté part de l’inicial dels Laboratoris Vilardell, prescindint de l’imagotip que fa referència al passat de la companyia i s’afegeix el nou sufix en cursiva per a fer referència al dinamisme i la innovació de la marca.

Naming i Logotip

El naming es crea sota la premisa que la nova marca ha de referir clarament a la marca original, especificant el nou àmbit d’actuació. És per això que sopta per una evolució del nom original amb el sufix “digest” que concreta perfectament el nou espai de posicionament de la nova marca.

Pel que fa al logotip, es manté part de l’inicial dels Laboratoris Vilardell, prescindint de l’imagotip que fa referència al passat de la companyia i s’afegeix el nou sufix en cursiva per a fer referència al dinamisme i la innovació de la marca.

Families Corporatives

Vilardell Digest neix com una marca paraigües que ha d’incloure productes i solucions de tots els àmbits del sistema digestiu, per tant, es fa indispensable crear divisions de la imatge corporativa per tal de diferenciar-les. Aquestes divisions es creen a partir de derivacions del logotip base, creant una sèrie de gammes cromàtiques amb degrats de colors per a categoritzar i identificar els diferents àmbits d’actuació en la comunicació de la marca i el packaging dels seus productes.

Families Corporatives

Vilardell Digest neix com una marca paraigües que ha d’incloure productes i solucions de tots els àmbits del sistema digestiu, per tant, es fa indispensable crear divisions de la imatge corporativa per tal de diferenciar-les. Aquestes divisions es creen a partir de derivacions del logotip base, creant una sèrie de gammes cromàtiques amb degrats de colors per a categoritzar i identificar els diferents àmbits d’actuació en la comunicació de la marca i el packaging dels seus productes.

Tipografia i Color

La tipografia principal és la Helvetica Neue, la mateixa del logotip original dels Laboratoris Vilardell, ja que com s’ha comentat, es vol respectar al 100% el reconeixement de la marca i els seus valors associats. Com a tipografia secundaria s’ha utilitzat la familia tipogràfica Avenir, una tipografia que es complementa perfectament amb la Helvetica i a través dels seus diferents pesos permet donar dinamisme i crear contrast amb el cos principal de logotip

El color corporatiu principal segueix sent el PANTONE 3425C, i com a color secundari es manté també el PANTONE 559C per a la versió global de la marca. En quant als colors específics de cada àmbit d’actuació de la marca, s’han escollit colors que permetin una perfecte diferenciació entre ells per a que no hi hagi confusió entre les diferents linies: el PANTONE 367C, el PANTONE 1365C i el PANTONE 7451C.

Tipografia i Color

La tipografia principal és la Helvetica Neue, la mateixa del logotip original dels Laboratoris Vilardell, ja que com s’ha comentat, es vol respectar al 100% el reconeixement de la marca i els seus valors associats. Com a tipografia secundaria s’ha utilitzat la familia tipogràfica Avenir, una tipografia que es complementa perfectament amb la Helvetica i a través dels seus diferents pesos permet donar dinamisme i crear contrast amb el cos principal de logotip

El color corporatiu principal segueix sent el PANTONE 3425C, i com a color secundari es manté també el PANTONE 559C per a la versió global de la marca. En quant als colors específics de cada àmbit d’actuació de la marca, s’han escollit colors que permetin una perfecte diferenciació entre ells per a que no hi hagi confusió entre les diferents linies: el PANTONE 367C, el PANTONE 1365C i el PANTONE 7451C.

Web

El disseny responsive de la web permet la visualització correcta en qualsevol dispositiu: Ordinador, tauleta i mòbil.

Web

El disseny responsive de la web permet la visualització correcta en qualsevol dispositiu: Ordinador, tauleta i mòbil.

El disseny de la web es basa en el respecte del color verd principal corporatiu, el PANTONE 3425C en contrast amb el blanc, intimament relacionat amb el món de la salut. L’estil de la pàgina web és modern i actual, amb una gràfica senzilla però molt visual que vol connectar els continguts amb els valors principals de la marca d’innovació, salut digestiva i prevenció.

A nivell iconogràfic, es dissenyen un conjunt d’icones seguint l’estil gràfic esmentat i en concordància amb l’estil tipogràfic secundari, la Avenir Light.

Pel que fa als recursos gràfics utilitzats, es busquen formes arrodonides i suaus per fugir de formes agressives, gens adients per al sector salut.

El disseny de la web es basa en el respecte del color verd principal corporatiu, el PANTONE 3425C en contrast amb el blanc, intimament relacionat amb el món de la salut. L’estil de la pàgina web és modern i actual, amb una gràfica senzilla però molt visual que vol connectar els continguts amb els valors principals de la marca d’innovació, salut digestiva i prevenció.

A nivell iconogràfic, es dissenyen un conjunt d’icones seguint l’estil gràfic esmentat i en concordància amb l’estil tipogràfic secundari, la Avenir Light.

Pel que fa als recursos gràfics utilitzats, es busquen formes arrodonides i suaus per fugir de formes agressives, gens adients per al sector salut.

Tipograficament la web es treballa amb la familia Avenir (Black i Light) per al contingut principal que requereixi una llegibilitat còmode i extensa. Com a tipografia complementaria, i per a diferenciar el que és contingut de text dels claims de la marca, s’ha optat per una tipografia de tipus caligràfic, la Mahoni. Aquesta familia tipogràfica transmet sensació de proximitat i al ser una tipografia molt orgànica, ajuda a comunicar el valor de naturalitat dels productes de la marca, que estan tots elaborats amb ingredients naturals.

Tipograficament la web es treballa amb la familia Avenir (Black i Light) per al contingut principal que requereixi una llegibilitat còmode i extensa. Com a tipografia complementaria, i per a diferenciar el que és contingut de text dels claims de la marca, s’ha optat per una tipografia de tipus caligràfic, la Mahoni. Aquesta familia tipogràfica transmet sensació de proximitat i al ser una tipografia molt orgànica, ajuda a comunicar el valor de naturalitat dels productes de la marca, que estan tots elaborats amb ingredients naturals.