CGLU Gold VI

Branding

CGLU (Organització Mundial de Ciutats i Governs Locals Units)

8 de gener de 2021

KOFFEE Comunicació

Branding, Comunicació, Disseny gràfic

CGLU és una xarxa global internacional de ciutats i governs locals, regionals i metropolitans i les seves associacions que està compromesa a representar, defendre i amplificar les veus dels governs locals i regionals per no deixar a ningú ni cap territori enrere. L’Observatori Global de Democràcia Local i Descentralització (GOLD) de CGLU té com a objectius: Compartir informació sobre democràcia local i descentralització a tot el món i avaluar el progrés i els contratemps. Augmentar el perfil internacional dels membres de CGLU i aportar la seva perspectiva als debats mundials. Promoure el diàleg i l'associació entre les autoritats locals i els governs nacionals, les institucions internacionals, el món acadèmic, el sector privat i les parts interessades locals.

Briefing

Creació de la identitat visual del procés GOLD VI que es publicarà al 2022. En primer lloc es demana desenvolupar el concepte i el branding d’aquesta edició GOLD VI i aplicar-la a diversos formats per tal que l’organització pugui desenvolupar els materials i la gràfica necessària per les publicacions, esdeveniments, etc.

Identitat visual

La identitat està composada per una malla, un cercle i el text GOLD VI en un degradat de colors. Per representar tots els valors que s’han definit conceptualment per a la marca, aquesta solució gràfica es crea amb un estil minimalista, adaptable i evolutiu.

Territori La malla representa un territori abstracte com a representació del món.

Connexió Els enllaços que es creen connectant diferents camins es representen mitjançant cercles, com a nodes.

Transformació Aquesta malla es pot transformar i remodelar a partir d’aquests nodes entre camins, creant noves realitats i treballant les desigualtats del territori.

Diversitat El rang cromàtic utilitzat té l’objectiu d’emfatitzar la diversitat dels territoris i, a la vegada, dels actors, iniciatives i projectes que formen part del procés GOLD VI.

Tipografia i color

La tipografia principal de la identitat és la família DIN en els seus pesos Bold i Light. Aquesta tipografia s’ha escollit per la seva estètica moderna, lleugera i tecnològica, que inspira canvis i transformacions. Els dos pesos de la tipografia s’han d’utilitzar de manera complementària per jerarquitzar el contingut, sent la DIN Bold la tipografia principal i la DIN Light, la secundària.

Es defineixen quatre colors primaris i cinc colors secundaris per a la paleta de colors de la marca. El color defineix un escenari de valors emocionals que hem de tenir en compte a l’hora d’aplicar la identitat a qualsevol suport de comunicació. Creant una àmplia gamma cromàtica de marca es busca representar el valor de diversitat del projecte i, alhora, permetre l’ús de colors per diferenciar capítols o atributs del procés GOLD VI.

Manual i aplicacions

Es desenvolupa un ampli manual de la identitat visual amb totes les normes necessàries per assegurar un correcte ús de la identitat i es produeixen diferents aplicacions de la per tal de marcar una línia d’estil i facilitar la correcta aplicació de la identitat a les diferents necessitats que pugui haver-hi durant el procés: com esdeveniments, presentacions, comunicació digital, etc.

Banner

Documents

Presentació

Logotip animat

Entrada de video